XXVI OFTL - program





SPEKTAKLE KONKURSOWE




„BAJKA O CZASIE”
TEATR ANIMACJI W POZNANIU


piątek, 10 maja 2013, godz. 9.00 i 11.00
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora



autor Liliana Bardijewska
inscenizacja i reżyseria  Janusz Ryl-Krystianowski
scenografia  Jacek Zagajewski
muzyka  Robert Łuczak
choreografia  Władysław Janicki
asystent reżysera  Krzysztof Dutkiewicz

premiera – 17 czerwca 2012

obsada

Matka Ślicznej, Wróżka - Magdalena Dehr
Klacz, Królowa, Królowa Macocha - Danuta Rej       
Śliczna, Brzydka - Katarzyna Romańska       
Zła Czarownica - Elżbieta Węgrzyn   
Kot - Marcin Chomicki   
Pies - Krzysztof Dutkiewicz   
Osioł, Król, Zły Czarnoksiężnik - Piotr Grabowski       
Syn - Marcin Ryl-Krystianowski


Młodość, jak wiadomo, nie jest szczególną zasługą, nie jest także pomyślnym przypadkiem. Z tych, co młodzi już nie są, większość była kiedyś młoda – zapamiętajmy tę rewelację. Młodość nie jest także czymś, co można sobie zdobyć, zaskarbić, odzyskać, chociaż przywracanie młodości jest celem różnych zabiegów. (…)
Niemniej młodość uchodzi za stan nadzwyczaj pożądany, chociaż albo ten stan po prostu jest, albo jest nieosiągalny; nie ma trzeciego. Kult młodości jest nadzwyczajnie rozpowszechniony i wolno zapytać: dlaczego?
(…)
Tym co naprawdę i najbardziej w młodości jest atrakcyjne, jest rzeczywistość niezakończenia, albo poczucie otwartości życia. (…) Chodzi o samo poczucie, że nic nie jest jeszcze przesądzone czy wyznaczone przez los, że drogi są otwarte i wszystko jest możliwe.
               
Leszek Kołakowski: O młodości. Mini-wykłady o maxi-sprawach


Historia napisana przez współczesną autorkę – Lilianę Bardijewską – w lekki, pełen humoru, ale jednocześnie mądry sposób opowiada o zachłannej Czarownicy, która – oszukując królewskiego Syna, Śliczną, zwierzęta: Psa i Osła – chce zachować wieczną młodość i tajemną moc. Sztuka odwołuje się do klasycznych motywów i postaci baśniowych: królewska para oczekująca dziecka, zła czarownica z kotem. Zawiera morał, w którym dobro zostaje nagrodzone, a zło ukarane. Dowcipne dialogi, magiczne przemiany, pomysłowa scenografia i mistrzowska animacja lalek sprawiają, że spektakl o mijającym czasie - którego czarami zatrzymać nie można - jest atrakcyjny dla dzisiejszej, młodej widowni.


spektakl dla widzów od lat 8
cena biletów 16 zł U / 20 zł N






„KRWAWA JATKA”
GRUPA COINCIDENTIA

czwartek, 9 maja 2013, godz. 12.00 i 17.00
scena Teatru Eko Studio



autor Michał Walczak
reżyseria Łukasz Kos
scenografia Mariusz Laskowski
kostiumy Joanna Niemirska
muzyka Dominik Strycharski
multimedia Krzysztof Kiziewicz
współpraca scenograficzna Małgorzata Tarasewicz - Wosik

premiera 10 listopada 2011


w rolach głównych
Dagmara Sowa
Mariusz Laskowski
Paweł Chomczyk

oraz
Paweł Aigner jako Drakul Nosferat



Para utalentowanych młodych twórców teatralnych próbuje zrobić karierę w wielkim mieście, stolicy kreatywności. Pomimo artystycznych sukcesów kilku kolejnych przedsięwzięć, metropolia stawia opór. Narastająca frustracja przyspiesza bicie artystycznych serc, gorączka tworzenia sprawia, że krew szybciej pulsuje w nabrzmiałych żyłach, szalone tętno rytmicznie wysyła w eter komunikat: S.O.S, chcemy grać, wytwarzać iluzję, karmić zgłodniałe piękna dusze widzów!!! Niemy krzyk artystów, jak brzytwa tnie powietrze, odbija się od ścian ignorancji, przemierza oceany czasu, aby dotrzeć do uszu Tego, który od wieków żyje by tworzyć i tworzy by żyć. Para aktorów zostaje zaproszona na plan filmowy, ma stworzyć życiowe role w dziele jego życia. Cena spełnienia będzie wysoka. Tutaj płaci się KRWIĄ. STRZEŻ SIĘ! KAŻDE ZADRAŚNIĘCIE MOŻE OBUDZIĆ BESTIĘ.


Spektakl zrealizowany przy wsparciu finansowym Urzędu Miejskiego w Białymstoku, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Fundacji Orange, w ramach stypendium „Młoda Polska” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz we współpracy z Akademią Teatralną, Wydziałem Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku


spektakl dla widzów dorosłych
cena biletów 18 zł U / 25 zł N





„MIKROKOSMOS. KOMPOZYCJE”
BIAŁOSTOCKI TEATR LALEK


poniedziałek, 6 maja 2013, godz. 10.00 i 11.30
duża scena Teatru im. Jana Kochanowskiego



scenariusz i reżyseria Robert Drobniuch
choreografia Karolina Garbacik
scenografia Adam Walny
muzyka Piotr Kurek

premiera 18 września 2011

obsada
Muchy - Dorota Baranowska, Katarzyna Jankowska, Adam Bartoszewicz
Motyl - Katarzyna Jankowska, Adam Bartoszewicz
Komary - Dorota Baranowska, Katarzyna Jankowska, Łucja Grzeszczyk, Adam Bartoszewicz, Michał Jarmoszuk
Pasikoniki - Dorota Baranowska, Michał Jarmoszuk
Pająk - Michał Jarmoszuk


koprodukcja BTL i Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca 
Zrealizowano przy pomocy finansowej Prezydenta Miasta Białegostoku



Polana.  Są tu Muchy, Motyle, Pasikoniki, Żuki, Larwy, Komary i Pająk Zaczyna się dzień. Trzy Muchy znajdują pożywienie, którym nie potrafią się sprawiedliwie podzielić. Ich pazerność doprowadza do kłótni. Spierają się więc o jedzenie, próbują je sobie odebrać. Wygrywa najsprytniejsza. Wszystkie Muchy obrażają się na siebie wzajemnie i odlatują. Na łące pojawiają się dwa Motyle. W pełnym ekspresji locie chcą się do siebie zbliżyć.  Raz po raz stykają się skrzydłami tworząc niby jedną całość, to znów latają samotnie. Ta przyjaźń nie jest łatwa. Po krótkiej harmonii zaraz następuje rozstanie. Mimo żywionych do siebie uczuć każdy z motyli odlatuje we własną stronę. Nad polaną zbierają się chmury, przychodzi burza i deszcz. Dla jednych mieszkańców łąki to  zagrożenie dla innych – życie. Ulewa ustaje, polaną pełzną Żuki. Pojawiają się ożywione Larwy komarów. A wkrótce wyrastają z nich Komary dorosłe. Szykują się do walki o  pożywienie. Najpierw zwierają szyki i robią przegląd sił, wreszcie namierzają cel i ruszają do ataku. Co chwila któryś z wojowniczych Komarów pada, wreszcie giną wszystkie. Tymczasem słońce nad polaną jest co raz wyżej. Mokra po deszczu łąka intensywnie paruje. Gdzieś w tych oparach, między źdźbłami trawy spotykają się dwa Pasikoniki. Każdy idzie z naprzeciwka i każdy we własną stronę. Żaden, nie bardzo chce ustąpić drogi drugiemu. Trochę się ze sobą spierają, trochę mocują, ale „kto się czubi ten się lubi”. Ostatecznie owady odchodzą obierając wspólny kierunek.  A na polanie robi się niebezpiecznie, słychać złowrogie skrzypienia. To Pająk! Skrada się, plecie sieć, czyha na Muchy. W końcu dopada ofiarę. Nieszczęsna Mucha próbuje się bronić, ale  jej los wydaje się przesądzony. Nagle jednak pojawiają się inne Muchy.  I łączą siły by wyjść z opresji. Dezorientują Pająka, który chcąc upolować jak najwięcej ostatecznie zostaje z niczym. Muchy odlatują, Pająk próbuje ich szukać. Polana pustoszeje, zapada zmierzch. Jest coraz ciszej, wreszcie niknie nawet blask księżyca.       


spektakl dla widzów od lat 6
cena biletów 16 zł U / 20 zł N




„MORRISON/ŚMIERCISYN”
OPOLSKI TEATR LALKI I AKTORA

poniedziałek, 6 maja 2013, godz. 11.00 i 19.00
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora



tekst Artur Pałyga
reżyseria Paweł Passini
scenografia Zuzanna Srebrna
projekcje Maria Porzyc
opracowanie muzyczne Paweł Passini, Sambor Dudziński
asystent reżysera Grzegorz Grecas
pomoc w realizacji dźwięku Łukasz Wójcik


obsada
Jim Morrison  Sambor Dudziński
Śmierć  Beata Kucharska
Magda Przeszkadzajki, Ray Manzarek, Strach na Wróble  Aleksandra Mikołajczyk
Ojcomatka  Mariola Ordak-Świątkiewicz
Pamela Courson  Helena Sujecka
Menel, Sprzedawca, Producent, Strażnik  Zygmunt Babiak
Menel, Sprzedawca, Jacek, Danny Sugerman  Łukasz Bugowski
Bębniarz Benek, John Densmore, Blaszany Drwal  Krzysztof Jarota
Tuba Jurek, Robby Krieger, Tchórzliwy Lew  Miłosz Konieczny


prapremiera 23 lutego 2013


Paweł Passini – jeden z najwybitniejszych reżyserów młodego pokolenia, wielokrotnie nagradzany za swoje inteligentne i wnikliwe przedstawienia, w ostatnich latach zafascynował się również teatrem lalek. Tę pasję rozwija w realizacji Opolskiego Teatru Lalki i Aktora pt. Morrison/Śmiercisyn.
Reżyser analizuje postać Jima Morrisona, jako romantycznego wieszcza w dobie kontrkultury, widzi w nim przede wszystkim poetę. Jest to także spektakl w bardzo ciekawy sposób poruszający rozmaite wątki literackie i odwołujący się do takich dzieł jak Proces i Przed prawem Franza Kafki, Czarnoksiężnik z Krainy Oz Lymana Franka Bauma czy Mały Książę Antoine'a de Saint-Exupéry'ego. Przedstawienie dotyka również problemów niezwykle ważnych w dyskusji ze współczesną młodzieżą, dotyczących postaci idola; weryfikuje uroki sławy i dociekliwie przygląda się człowiekowi-artyście, w konfrontacji z wizerunkiem wykreowanym przez media. 
Poprzez przywołanie postaci Morrisona, twórcy przedstawienia chcieli również zmierzyć się z mitem Ameryki, nakłonić widza do świadomiej postawy krytycznej. Ze znaną sobie skłonnością do demitologizacji, reżyser podkreśla, że chciał zająć się następującymi pytaniami i problemami: „Gdzie mieszka Czarnoksiężnik z krainy U.S.? Jak wygląda prawdziwa, ostateczna wolność? Co stanie się z marionetką, która odetnie się od sznurków?”.

trailer spektaklu: http://youtu.be/456tI1m8DLs


spektakl dla widzów od lat 18
cena biletów 20 zł U / 30 zł N





"NAJMNIEJSZY BAL ŚWIATA”
TEATR BAJ POMORSKI W TORUNIU


wtorek, 7 maja 2013, godz. 9.30 i 11.30
duża scena Teatru im. Jana Kochanowskiego



autor Malina Prześluga
reżyseria Paweł Aigner
scenografia Jan Polivka
muzyka Piotr Klimek
wokal  Maria Dąbrowska
reżyser obrazu Marcin Klawiński
operatorzy Ewelina Miąsik

premiera 5 lutego 2012

obsada
Migawka - Dominika Miękus
Pokurcz - Krzysztof Parda
Pan Prezenter - Krzysztof Grzęda
Matylda, Król - Grażyna Rutkowska-Kusa
Kazimierz Król, Komar oraz Pan, którego nie ma Andrzej Korkuz
Lis - Andrzej Korkuz i Edyta Łukaszewicz-Lisowska
Oczko w rajstopie, Zegarek oraz Pani, której nie ma - Edyta Łukaszewicz-Lisowska



Jak sobie radzić z dziecięcym buntem? Jak uczyć dzieci trudnej sztuki przepraszania i dziękowania? W jaki sposób wytłumaczyć dziecku, jak ważny jest szacunek wobec drugiego człowieka?
Najnowsze przedstawienie Pawła Aignera pomyślane zostało jako program telewizyjny o nazwie „Najmniejszy Bal Świata”, w którym toczy się rozmowa o „trudnych” dzieciach. Polska rodzina o nazwisku Król odwiedza telewizyjny program. Rozzłoszczona Migawka - córka Państwa Król – nie chce brać udziału w przygotowaniach do balu, więc rzuca czar na rodziców i ci znikają. Dziewczynka dość szybko odczuwa tęsknotę za nimi, jednak sprowadzenie ich z powrotem nie jest już takie proste.. 
Podróż po odzyskanie rodziców to dla Migawki podróż inicjacyjna. Dziewczynka musi się nauczyć trudnej sztuki panowania nad swoimi emocjami, mówienia „przepraszam, proszę i dziękuję”, przede wszystkim zaś szanowania drugiego człowieka, okazywania mu uczuć i empatii. Dopiero gdy to osiągnie, będzie mogła z powrotem odzyskać rodziców.
„Najmniejszy Bal Świata” w reżyserii Pawła Aignera, to pierwsze w Polsce przedstawienie multimedialne, które łączy techniki teatru lalkowego z technikami telewizyjnymi i filmowymi (przede wszystkim blue box). W pracy nad spektaklem spotkali się artyści teatru lalkowego i teatru dla dzieci, których łączy szalona wyobraźnia i jednoczesne poważne traktowanie młodego widza: Malina Prześluga i Paweł Aigner.


spektakl dla widzów od lat 6
cena biletów 16 zł U / 20 zł N




„NUSIA I WILKI”
OPOLSKI TEATR LALKI I AKTORA


czwartek, 9 maja 2013, godz. 9.00 i 11.00
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora


przekład Katarzyna Skalska
scenariusz i reżyseria Robert Jarosz
scenografia Marika Wojciechowska
muzyka Wojciech Morawski
wykonywana w spektaklu przez kompozytora i zespół aktorski

obsada
Nusia Anna Jarota
Pani Sonia oraz Wilk Zygmunt Babiak
Nils oraz Wilk Łukasz Bugowski
Pan Radzio oraz Wilk Jan Chraboł
Muzyczny Jeleń Wojciech Morawski

prapremiera 29 września 2012


Robert Jarosz – reżyser i jeden z najbardziej cenionych polskich dramatopisarzy dla dzieci i młodzieży, sięgnął po światowy bestseller szwedzkiej autorki Pii Lindenbaum pt. Nusia i wilki. To opowieść o bardzo wyjątkowej dziewczynce, która boi się prawie wszystkiego – nie chce wchodzić na dach, pogłaskać psa ani dotknąć robaka, ale jednocześnie nic nie robi sobie z tego, że zgubiła się w lesie i świetnie idzie jej oswojenie stada dzikich wilków.
Scenografka – Marika Wojciechowska, inspirując się pomysłowością Nusi i bujnym światem jej wyobraźni, stworzyła scenografię przypominającą instalację sztuki współczesnej wykreowaną specjalnie z myślą o dzieciach, nieustannie zaskakującą widzów niespodziankami i włączającą ich do akcji. Atmosferę lasu doświadczanego z perspektywy dziecka, pogłębia muzyka grana na żywo przez kompozytora – Wojciecha Morawskiego oraz cała dźwiękosfera stwarzana przez zespół aktorski. To spektakl bardzo otwarty na interakcję z widzami, pełen bezpośrednich dialogów z dziećmi zasiadającymi na widowni, ale pomyślany tak, by zabawa nie przysłoniła głębokiego i pięknego przesłania tekstu.
To opowieść o odwadze, przyjaźni i tolerancji, ale także o niezwykłej sile relacji dziecka z dorosłymi. To bujny sceniczny obraz świata dziecięcej wyobraźni, portretujący  pomysłowość, spryt i bystrości dziecka, które przygląda się światu dorosłych.
Jedna z najaktywniejszych krytyczek teatru dla dzieci – Justyna Czarnota, uznała Nusię i wilki   za najlepsze przedstawienie 2012 roku.  http://kulturaenter.pl/wiecej-niz-wspolczesny-czerwony-kapturek-czyli-w-co-sie-bawic-po-spektaklu/2012/12/


spektakl dla widzów od lat 4
cena biletów 14 zł U / 16 zł N




„POKOLOROWANKI”
TEATR PINOKIO W ŁODZI

sobota, 11 maja 2013, godz. 9.00 i 11.00
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora



reżyseria Honorata Mierzejewska - Mikosza
scenografia Marika Wojciechowska
muzyka Pavel Helebrand
foto Darek Senkowski


obsada
Żaneta Małkowska
Łukasz Bzura
Włodzimierz Twardowski


premiera 28 maja 2011 r.


Historia przywodzi na myśl mit o stworzeniu i kolorowaniu świata przedstawiony w wersji dla najmłodszych. Na początku jest biel? Aktorzy wraz z dziećmi zastanawiają się w jaki sposób stworzyć kolory, pokolorować nimi świat, jak brzmi kolor czerwony oraz jak smakuje żółty? Zabawa farbami, barwnikami, dźwiękami i przedmiotami budują opowieść o odkrywaniu tajemnic otoczenia, które skrywa mnóstwo niespodzianek przed małymi odkrywcami.
„Pokolorowanki” w przyjazny sposób przybliżają dzieciom sferę zmysłowego poznawania otaczającego ich świata. W przedstawieniu nie jest najważniejsze dopasowywanie koloru lecz dogłębne poznanie go, nazwanie oraz gra skojarzeniami. Malarz razem z pomocnikami przeprowadzi dzieci przez świat kolorów, świat który zbudują i odkryją na nowo. Wspólnie namalują niebo i poznają dźwięk żółtego słońca. Aby dopełnić dzieło tworzenia świata malarz pokaże najmłodszym jak wygląda i smakuje kolor zielony i sprawi, że dzieci usłyszą muzykę czerwonego serca. Wszystkiemu towarzyszyć będzie zaskakująca orkiestra dźwięków wykonywana na szkle. Dzieci z radością będą mogły wykrzyczeć na zakończenie, iż Pokolorowały cały świat!


spektakl dla widzów od lat 2
cena biletów 16 zł U / 20 zł N




„SPRAWA DANTONA. SAMOWYWIAD”
TEATR MALABAR HOTEL


wtorek, 7 maja 2013, godz. 10.00 i 17.00
scena Teatru Eko Studio


wg Sprawy Dantona i Listów Stanisławy Przybyszewskiej
reżyseria Magdalena Miklasz
scenografia Ewa Woźniak
lalki Marcin Bikowski
muzyka Magdalena Miklasz, Robert Jurco
współpraca dramaturgiczna Marcin Bartnikowski


obsada
Stanisława Przybyszewska - Anna Stela
Danton, Robespierre - Marcin Bikowski
Desmoulins, Saint-Just - Marcin Bartnikowski
Eleonore - Agnieszka Makowska
Louise - Natalia Sakowicz
Lucille - Maria Żynel


Koprodukcja: Akademia Teatralna/ Wydział Sztuki Lalkarskiej, Teatr Polski w Warszawie, PWST Kraków



Spektakl oparty na dramacie Stanisławy Przybyszewskiej „Sprawa Dantona” i listach tejże autorki  pomyślany jest jako rodzaj konfrontacji dramatopisarki z jej własnym dziełem, z postaciami, które stwarza oraz z pamięcią zbiorową współczesnych o Wielkiej Rewolucji Francuskiej.
Przybyszewska wbrew przyjętej ocenie historyków broni,  a nawet nobilituje Robespierre'a. Ta obrona jest w dużym stopniu obroną siebie samej, swojej filozofii.  Rewolucja staje się dla niej polem, na którym może badać funkcjonowanie wybitnej jednostki - osobowości czysto mentalnej, jakiej najlepszym przykładem wg niej jest Robespierre- w społeczeństwie. Czy takie osobowości mają jeszcze w naszym świecie głos? Czy człowiek całkowicie poświęcony idei jest nam jeszcze potrzebny? Czy go podziwiamy czy nim po cichu gardzimy? A może wydaje nam się niebezpieczny i przerażający w swojej totalności?
Przybyszewska pisze swój dramat dwa miesiące a potem ponad rok codziennie poprawia, zmienia, ulepsza robiąc sobie w tym okresie jedynie dwudniową przerwę. Świat, który tworzy staje się dla niej momentami bardziej realny od świata, który ją otacza. Niezwykle szczegółowe didaskalia opisują ruchy postaci tak, jakby stanowić miały partyturę dla aktorów- nadmarionet. Spektakl jest próbą wniknięcia w te jej wyobrażenia i wizje, dlatego plan aktorski przeplata się z teatrem formy (lalkami).

Spektakl finasowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku i Narodowego centrum Kultury (Stypendium „Młoda Polska”)
Produkcja – Maria Żynel


spektakl dla widzów od lat 16
cena biletów 18 zł U / 25 zł N




„ŚPIĄCA KRÓLEWNA”
OLSZTYŃSKI TEATR LALEK


środa, 8 maja 2013, godz. 10.00 i 11.30
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora



tekst Katarína Aulitisová wg Braci Grimm
przekład Marta Guśniowska
reżyseria Petr Nosálek
scenografia Eva Farkašová
muzyka Pavel Helebrand
teksty piosenek Marta Guśniowska


obsada
Zła Wróżka, Starowinka - Elżbieta Grad-Cupriak
Muzykant, Dobra Wróżka, Królowa - Monika Gryc
Śpiąca Królewna (Różyczka), Muzykant - Maria Janus (AT Białystok)
Żaba - Anna Kukułowicz
Muzykant, Strażnik, Niania, Ogrodnik, Książę Podróżkiewicz - Jarek Cupriak
Muzykant, Król, Książę Tchórzewicz - Mateusz Mikosza
Kuchcik, Książę - Marcin Młynarczyk

muzykę na żywo wykonuje zespół Chaszcze Band


premiera 27 października 2012

Inscenizacji sztuki „Śpiąca królewna” podjął się Petr Nosálek, czeski reżyser, którego olsztyńska publiczność poznała dzięki bardzo udanym realizacjom dwu spektakli: „Igraszki z diabłem”, czy „Historia całkiem zwyczajna”. Do współpracy zaprosił znaną w Europie i mającą swój niepowtarzalny styl scenografkę Evę Farkašovą oraz kompozytora Pavla Helebranda. Śpiąca Królewna, to pełna baśniowej magii, wielu osobliwych postaci, komizmu sytuacyjnego i słownego opowieść o zaczarowanym królestwie, na którym ciąży klątwa Złej Wróżki. W naszym przedstawieniu nie zabraknie Króla, Królowej, Śpiącej Królewny, książąt, siedmiu wróżek i kamiennej Żaby. Akcja sztuki toczy się wartko, a niebywałym jej atutem są dowcipne dialogi i mnóstwo zabawnych sytuacji. Serdecznie zapraszamy.
uwaga: w spektaklu używany jest stroboskop


spektakl dla widzów od lat 5
cena biletów 16 zł U / 20 zł N





„ZŁOTY KLUCZ”
TEATR LALEK BANIALUKA W BIELSKU-BIAŁEJ

piątek, 10 maja 2013, godz. 18.00 i 20.00
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora

autor Jan Ośnica
reżyseria Janusz Ryl – Krystianowski
scenografia Julia Skuratova
muzyka Robert Łuczak

obsada
Kaśka - Katarzyna Pohl
Kleryk, Śmierć - Lucyna Sypniewska
Św. Piotr - Ziemowit Ptaszkowski
Diabeł - Radosław Sadowski
Gazda - Tomasz Sylwestrzak
Karczmarz, Panbóg - Ryszard Sypniewski
Duda - Piotr Tomaszewski 


premiera 12 lutego 2012



Złoty klucz Jana Ośnicy podejmuje ważny i aktualny problem dobra i zła, prawości i występku.
Losy ubogiego Dudy, który ulega pokusie i chcąc odmienić swój los zaczyna kłamać, kraść, oszukiwać i „przykręcać” zostały zainscenizowane w nawiązujących do średniowiecznych misteriów trzech mansjonach – miejscach akcji obrazujących ziemię, niebo i piekło. Inspiracje średniowieczną sztuką wyrażają się także w wizerunkach lalek symbolizujących rozmaite typy ludzkie.
Spektakl podejmuje istotny i nieprzemijający problem znaczenia wartości etycznych i moralnych w życiu człowieka. Jego niejednoznaczna wymowa z pewnością skłania do refleksji, a niebanalna inscenizacja oddaje urok dawnych jarmarcznych widowisk.


spektakl dla widzów od lat 10
cena biletów 16 zł U / 20 zł N




IMPREZY TOWARZYSZĄCE



„DŸLEMATT”
AKADEMIA TEATRALNA IM. ALEKSANDRA ZELWEROWICZA W WARSZAWIE
WYDZIAŁ SZTUKI LALKARSKIEJ W BIAŁYMSTOKU



wtorek, 7 maja 2013, godz. 13.00
sala Młodzieżowego Domu Kultury, ul. Targowa 12


„Dÿlematt” to projekt lalkowy na podstawie „Fizyków” Friedricha Dürrenmatta zrealizowany przez studentów III roku Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej pod kierunkiem prof. Krzysztofa Raua w ramach zajęć z „gry aktora lalką”.


grają
Paulina Moś
Helena Radzikowska
Paweł Rutkowski
Mateusz Trzmiel
Piotr Wiktorko




spektakl dla widzów od lat
cena biletów 10 zł




„DŹWIĘKOWIĄZAŁKA”
SAMBOR DUDZIŃSKI


Dźwiękowiązałka, cz. I - czwartek, 9 maja 2013, godz. 15.30 - Rynek
Dźwiękowiązałka, cz. II - piątek, 11 maja 2013, godz. 21.00 - OTLiA mała scena

„DŹWIĘKOWIĄZAŁKA” to interaktywne widowisko muzyczne. To sześcioosobowy zespół w jednej osobie na mobilnej scenie. Trójkołowy pojazd zbudowany na bazie przedwojennej „zgrabiarki konnej” jest mobilną sceną o napędzie pedałowym z własnym systemem zasilania, nagłośnieniem, oświetleniem i bogatym instrumentarium.
Instrumentarium „Dźwiękowiązałki”: elektroniczny fortepian, organy, zestaw perkusyjny, akordeon dęty, saxofon, oraz instrumenty etniczne: duduk, flety, drumle, didgeridoo, berimbao, kopytnik, cabasa, dzwonki chromatyczne, oraz wokal i chórki. Wszystko to w fantastyczny sposób obsługuje jedna osoba – Sambor Dudziński (repertuar autorski + niespodzianki).

SAMBOR DUDZIŃSKI - polski aktor teatralny i musicalowy, wokalista, kompozytor, multiinstrumentalista i wynalazca. Zajmuje się kompozycją muzyki teatralnej i filmowej oraz wykłada piosenkę w Krakowskiej PWST. Jednym z jego wynalazków jest „Time(less) Machine – Wehikuł Bezczasu” zwany także “Dźwiękowiązałką” (premiera Fringe Edinburgh 2009). Sambor Dudziński jest prezesem Stowarzyszenia „Ale Wiocha” – organizacji powołanej do „stwarzania i pielęgnowania piękna”. W malowniczym krajobrazie dolnośląskiego skansenu od 2009 roku Stowarzyszenie rewitalizuje i przystosowuje zabytki na potrzeby kultury. Powstają tam rozmaite pracownie rzemiosła artystycznego dając możliwość rozwoju w wielu dziedzinach.


bez ograniczeń wiekowych
wstęp wolny





„GIOVANNA AL ROGO”,
TEATRO DEL CARRETTO, WŁOCHY       



sobota, 11 maja 2013, godz. 19.00
duża scena Teatru im. Jana Kochanowskiego



adaptacja i reżyseria Maria Grazia Cipriani
scenografia i kostiumy Graziano Gregori
dźwięk Hubert Westkemper
światła Angelo Linzalata i Fabio Giommarelli


obsada
Elsa Bossi

oraz
Nicolò Belliti
Giacomo Vezzani
Andrea Jonathan Bertolai
Głos inkwizycji Dario Cantarelli

premiera 2011


     W spektaklu nie chodzi o pełne zrozumienie charakteru Joanny D’Arc, ani interpretowanie go poprzez własne doświadczenia i przekonania. Prawdziwa historia  Joanny D’Arc często ulatuje pod ciężarem kolejnych interpretacji, często fantastycznych lub uwarunkowanych ideologią, które przesłaniają jej osobowość.  Joanna stała się przedmiotem ponownego zainteresowania w XX wieku, zarówno artystycznie (filmowo, muzycznie i teatralnie), historycznie i z wniesieniem na ołtarze włącznie.


  To, co Wam prezentujemy jest tragiczną, mistyczną i wizjonerską postacią -karaną i ograniczaną przez sztywne społeczeństwa minionych czasów. Postać jest zdradzona, prześladowana i palona żywcem przez rządzących. Co musimy zrozumieć, to, to że jej historia od procesu i skazania na śmierć, jako heretyka, przez jej odbudowę i nawet beatyfikację, była i nadal jest celowo i instrumentalnie wykorzystywana do wszelkiego rodzaju celów politycznych.
    Prowokujące pomysły i błagające pytania, które mimo zmieniających się czasów, wciąż są ważne i uniwersalne – np. jak radzić sobie z losem każdej ofiary cierpiącej przez nadużycie władzy? -  to kolejne powody, dlaczego historia Joanny D’Arc pozostaje tak aktualna.
  Ta produkcja nie opiera się tylko na najważniejszych wątkach literackich z życia Joanny, ale również dostępnych materiałów archiwalnych, czyniąc ją dramatyczną produkcją, której  przemienna struktura ukazuje bieżące sceny z życia Joanny, w których widz wyobraża sobie z lękiem jej zbliżającą się egzekucję, ale także przeżywa jej historię z przeszłości, którą widzi jako ostateczne podsumowanie jej całej egzystencji.
Maria Grazia Cipriani








spektakl dla widzów od lat 16
cena biletów 18 zł U / 25 zł N




„KAMIENIE”
TEATR OGNIA I PAPIERU


piątek, 10 maja 2013, godz. 21.30
plac przy Galerii Sztuki Współczesnej



Spektakl „KAMIENIE” to najnowsze, autorskie widowisko Grzegorza Kwiecińskiego, kierującego Teatrem Ognia i Papieru. Spektakl wywodzi się z jego archetypicznych prac plastycznych „Piekło/Niebo” prezentowanych w muzeach i galeriach całej Polski.
Każda z papierowych figurek, przedstawiająca ludzi w różnych pozach, w spektaklu spełnia  się w swoim losie zdeterminowanym płomieniem. Na koniec pozostanie spalony papier, popiół bardzo często utrzymujący pierwotną, początkową formę. Całość kontroluje kreator, szaman-aktor. Integralną częścią spektaklu jest muzyka wykonywana na żywo.


spektakl dla widzów od lat 13
wstęp wolny





„LUSTRO”
SCENA PLASTYCZNA Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (KUL)


piątek, 10 maja 2013, godz. 18.00 i 19.00
scena Teatru Eko Studio



scenariusz,  reżyseria, scenografia Leszek Mądzik
muzyka Piotr Klimek
fragment „Samotności” Brunona Schulza czyta Jerzy Radziwiłowicz



obsada
Katarzyna Lisek
Sylwia Wikiera
Kamil Dec
Robert Frączek
Karol Furmanek
Maciej Mazur
Tomasz Nowak
Szymon Zygma




 „To więcej niż odbicie, bardziej potrzeba zajrzenia do wnętrza w sferę emocji, wrażliwości utrwalających silnie piętno obsesji, lęków, fascynacji czy tragicznego losu, które wypełniło krótkie życie Brunona Szulca. Ożywiony obraz przywołujący przeczucia ogarniające tego niepozornego nauczyciela rysunku drohobyckiego gimnazjum pragnie wraz z widzem udać się w tę wędrówkę u której końca jawi się otchłań z niemymi świadkami, których milczenie potęguje dramat człowieka".

Leszek Mądzik

spektakl dla widzów od lat 16
cena biletów 18 zł U / 25 zł N





„MAKBET - KIM JEST TEN CZŁOWIEK WE KRWI?”
TEATR BIURO PODRÓŻY


środa, 8 maja 2013, godz. 21.00
Kampus Politechniki Opolskiej, ul. Prószkowska 76


muzyka Wiki Nowikow
scenografia Teatr Biuro Podróży
współpraca scenograficzna Iza Kolka
 
 
Aktorzy
 
Makbet   - Piotr Kaźmierczak
Lady Makbet - Barbara Krasińska
Wiedźmy – Barbara Prądzyńska, Marta Strzałko, Piotr Wojtyniak  
Wiedźmy II - Jarosław Siejkowski, Bartosz Borowski, Tomasz Wrzalik/Łukasz Kowalski
Banko – Jakub Papuga
Syn Banka – Piotr Wojtyniak
Król  – Tomasz Wrzalik
Posłańcy – Piotr Kaźmierczak, Bartosz Borowski, Jakub Papuga
Adiutant  – Piotr Wojtyniak
Strażnicy – Jarosław Siejkowski, Bartosz Borowski
Mordercy  – Jarosław Siejkowski, Bartosz Borowski
Królowie w pochodzie  – Barbara Prądzyńska,  Marta Strzałko, Bartosz Borowski, Łukasz Kowalski, Jarosław Siejkowski,
Służba  – Barbara Prądzyńska, Marta Strzałko, Bartosz Borowski, Piotr Wojtyniak, Łukasz Kowalski, Jarosław  Siejkowski, Tomasz Wrzalik
Pokonany Król - Jarosław  Siejkowski
Duch Banka -  Tomasz Wrzalik
Hekate – Małgorzata Wilczyńska Goś (mezzosopran)
 
technika
Łukasz Jata
Katarzyna Pielużek


Spektakl powstał na zamówienie Cork- Cultural Capital of Europe - 2005. Premiera odbyła się w Irlandii.



motto
Pod jałowcem śpiewały kości, porozrzucane i lśniące. Dobrze, że nas
rozrzucono, mało dobra czyniłyśmy sobie nawzajem, Pod krzewem,
w chłodzie dnia, na miękkim piasku, Zapominając o sobie nawzajem,
zjednoczone w milczeniu pustyni.
T.S. Eliot: Środa Popielcowa

Kim są ludzie we krwi? Czego nauczyła ich wojna? Z jakim ciężarem wracają do domu? Czy okrucieństwa wojny, jakich doświadczyli pozwolą im spać spokojnie? Co wyniknie ze spotkania ludzi we krwi powracających do domu z wiedźmami? Spektakl pokazuje świat chaosu, w którym porządek natury, zastępuje logika śmierci. To świat, w którym życie ludzkie zaczyna przedstawiać coraz mniejszą wartość, a zbrodnia staje się czynnością powszednią, której coraz rzadziej towarzyszą rozterki i wątpliwości.
„MAKBET” – widowisko plenerowe przygotowane z ogromnym rozmachem, pokazuje świat chaosu, w którym porządek natury, zastępuje logika śmierci. To świat, w którym życie ludzkie zaczyna przedstawiać coraz mniejszą wartość, a zbrodnia staje się czynnością powszednią, której coraz rzadziej towarzyszą rozterki i wątpliwości.


spektakl dla widzów od lat 16
wstęp wolny




„MANOLIBERA”,
SCARLATTINE TEATRO, Włochy


środa, 8 maja 2013, godz. 18.00
scena Teatru Eko Studio



ScarlattineTeatro - Luna e Gnac - Michele Cremaschi
muzyka Django Reinhardt
scenografia Umberto Bendotti
występują Michele Cremaschi, Michele Eynard, Anna Fascendini




„MANOLIBERA” to niezwykle pomysłowe przedstawienie łączące zabawne projekcje multimedialne z grą aktorską i tworzonymi na żywo grafikami. To także spektakl bardzo inteligentny, w zabawie formą nie gubiący ważnego przesłania o mocno proekologicznym charakterze.
Podczas nudnego, biznesowego spotkania mężczyzna, który odpowiedzialny jest za wyświetlanie projekcji zaczyna bawić się i przetwarzać grafy, statystyki i wykresy prezentowane na slajdach. Publiczność oddala się od świata biznesu i zanurzona zostaje w rysunkowym świecie bajki, gdzie ekran okazuje się świetną przestrzenią do stworzenia interaktywnej, przezabawnej scenografii - scenerii do przygód głównych bohaterów (granych w żywym planie przez aktorów), przypominających charaktery z dawnych czasopism dla dzieci. Stwarzany na oczach widzów przez rysownika świat, wypełniają piękne, zabawne i głębokie historie, wyrażające krytyczny stosunek do wszechogarniającego konsumpcjonizmu.
Spektakl można określić mianem ręcznej robótki stwarzanej na oczach widzów. Sytuuje się on pomiędzy przedstawieniem, pokazem multimedialnym, teatrem i komedią, gdzie pełnowymiarowi aktorzy, zostają wpisani do dwuwymiarowego świata rysunków stwarzanych i modelowanych na żywo. To zabieg, który przy dużej dawce humoru i ironii sprawia, że na „Manolibera” bawią się świetnie zarówno dzieci, jak i dorośli.


spektakl dla widzów od lat
cena biletów 18 zł U / 25 zł N




„POEMAT O SŁOŃCU I KSIĘŻYCU”
TEATR KLINIKA LALEK


czwartek, 9 maja 2013, godz. 20.45
Park Nadodrzański


 „POEMAT O SŁOŃCU I KSIĘŻYCU” to wiersz napisany w przestrzeni, którego inspirację literacką stanowiła „Tabula Smaragdina” Hermesa Trismegistosa. Jest to wielobarwna baśń  opowiadająca o odwiecznym układzie sił w kosmosie, słońcu i księżycu, kobiecie i mężczyźnie, jing i jang oraz początku i końcu.
„Poemat…” to widowiskowy, plenerowy spektakl, prezentowany wśród płonących mandali ognia, z udziałem dużych lal, latającego smoka, jeżdżących obiektów/instalacji, grane przez aktorów w niezwykłych maskach.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pUUrFsTwA60


spektakl dla widzów od lat 7
wstęp wolny



„SONGS FOR ALICE”
FIGURENTHEATER WILDE & VOGEL, Niemcy



wtorek, 7 maja 2013, godz. 20.00
mała scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora


reżyseria Hendrik Mannes
na podstawie tekstu Lewisa Carrolla
lalki, scenografia i wykonanie Michael Vogel
muzyka na żywo Johannes Frisch, Charlotte Wilde



Dziwny, biały królik i tajemniczy kot Cheshire, gruby Duchess, jajogłowy Humpty Dumpty i niesamowity Jabberwocky, wygasły Dodo a także hałaśliwe bliźnięta Tweedle Dee
Tweedle Dum: bez wątpienia  nie są one ładnymi postaciami z nieszkodliwych opowieści dla dzieci, ale nietypowymi przedstawicielami dziwacznej logiki absurdu i bazowego pożądania. Matematyk, pisarz i fotograf Lewis Carroll wynalazł je zabawiać swoje małe dziewczynki i zebrał swoje historie w dwóch powieściach „Alicja w Krainie Czarów” i „Through the Looking Glass”, które stały się klasykami literatury światowej.
     „Songs for Alice" wydobywa wiersze z obu tomów i przekształca je na sceny i pieśni.
Lalkarze i muzycy przenoszą nas do strefy mroku, wyobraźni i chwil objawienia, które pokazują, dlaczego teksty Carrolla nie są po prostu wspaniałą literatura dla dzieci, ale inspiracją dla różnorodnych  artystów takich jak pisarz James Joyce, surrealistów takich jak André Breton, naukowców Douglas R. Hofstadter lub brytyjskiej grupy komediowej Monty Pythona. Produkcja ta balansuje na linii między teatrem a  koncertem z soulfulowymi hitami, głośnymi wybuchami, wyrazistymi lalkami i poetyckimi maszynami.



spektakl dla widzów od lat 16
cena biletów 18 zł U / 25 zł N




WYKŁAD MARKA WASZKIELA
LALKI DLA DOROSŁYCH – DZIŚ. Perspektywa europejska



środa, 8 maja 2013, godz. 9.30
Aula Błękitna Uniwersytetu Opolskiego, pl. Kopernika 11

    Teatr lalek dla dorosłych nie jest zjawiskiem nowym, ale dopiero ostatnie dekady sprawiły, że jest coraz częściej postrzegany jako sztuka łączącą rozmaite gatunki: plastykę, muzykę, film, taniec, cyrk czy multimedia. Nowych środków szukają lalkarze, artyści innych gatunków wchodzą w świat lalki i teatru formy. Widać to doskonale w spektaklach wielu twórców współczesnego teatru i teatru lalek, od Tadeusza Kantora i Hoichi Okamoto, po najnowsze spektakle Franka Soehnle, Dudy Paivy, Ilki Schönbein, od prestiżowych produkcji słynnych teatrów, jak National Theatre w Londynie po dopiero powstające spektakle najmłodszych artystów, np. Nicoli Unger czy Nicka Steura.
      W godzinnym wykładzie-prezentacji filmowej zobaczymy fragmenty kilkunastu spektakli współczesnego teatru lalek dla dorosłych.


wstęp wolny



SPOTKANIE Z DRAMATOPISARZAMI
MŁODA SIŁA


piątek, 10 maja 2013, godz. 12.30
Aula A Uniwersytetu Opolskiego, ul. Oleska 48



     Spotkania z dramatopisarzami stały się już tradycją opolskiego festiwalu. Mają one na celu promocję dramaturgii współczesnej dla młodych odbiorców i  przygotowywane są wspólnie z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu – wydawcą „Nowych Sztuk dla Dzieci i Młodzieży” oraz Wydziałem Kulturoznawstwa i Zakładu Filmu, Teatru i Nowych Mediów Uniwersytetu Opolskiego. Tegoroczne spotkanie będzie okazją do przyjrzenia się problemowi dramaturgii współczesnej dla młodzieży – grupy uznawanej za najbardziej wymagającą, a jednocześnie trudną widownię, często ignorowaną i pomijaną przez współczesne teatry w ich propozycjach repertuarowych.

     W ramach spotkania odbędzie się prezentacja europejskiego projektu Platform 11+, który koncentruje się na stymulowaniu zjawisk z zakresu nowej dramaturgii i twórczości teatralnej dla młodzieży. Zaprezentowane zostanie również czytanie fragmentów dramatu Stacha Szulista „Ja, jako...?” przygotowane przez aktorów Opolskiego Teatru Lalki i Aktora. Nowością będzie SLAM dramaturgiczny: przedstawienie dwóch miniatur teatralnych w wykonaniu ich autorów – 18-letniej Lidii Karbowskiej oraz 19-letniego Piotr Kopra – laureatów I Konkursu na Miniaturę Teatralną organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka. Wprowadzeniem do SLAMów będzie wypowiedź Lidii Amejko – jurorki Konkursu. Całość poprowadzi dr Marzenna Wiśniewska. Spotkanie to także okazja do zaopatrzenia się w najnowsze numery „Nowych Sztuk”.

dr Marzenna Wiśniewska – teatrolog, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa UMK w Toruniu, wykładowca Policealnego Studium Edukacji i Praktyk Teatralnych, animatorka projektów teatralnych i artystyczno-edukacyjnych. Absolwentka Wydziału Filologicznego UMK w Toruniu, w latach 2001-2011 kierownik literacki Teatru Baj Pomorski. Zajmuje się współczesnym dramatem i teatrem (szczególnie teatrem lalek), problematyką nowych mediów w teatrze, antropologią widowisk, formami teatru niedramatycznego.

Lidia Amejko – pisarka, autorka, słuchowisk radiowych i sztuk teatralnych. Jest absolwentką kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim. Prowadziła zajęcia warsztatowe z twórczego pisania na kulturoznawstwie UWr., w DSW na uniwersytecie w Bochum (Niemcy) oraz w Teatrze Rozmaitości w Warszawie. Jej najbardziej znane dramaty: Farrago, Żywoty świętych osiedlowych oraz Przemiana 1999 – publikowane były w miesięczniku „Dialog” i wystawiane w teatrach we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie, Opolu, Londynie i Dusseldorfie, a także w teatrze telewizji. Szczególnie wiele nagród przyznano spektaklom opartym na Żywotach świętych osiedlowych i zostały przetłumaczone na język angielski, niemiecki, hiszpański, włoski, czeski i chorwacki.

Stach Szulist – absolwent historii na Uniwersytecie Gdańskim, nauczyciel gimnazjum, instruktor teatralny. Autor utworów poetyckich, prozatorskich i sztuk teatralnych. Laureat Konkursu na Sztukę Teatralną organizowanego przez CSD w Poznaniu. Jego teksty często wystawiają amatorskie zespoły teatralne.


wstęp wolny





AKCJA-EDUKACJA
WARSZTATY Z ZAKRESU PEDAGOGIKI TEATRU + WYKŁAD


środa, 8 maja 2013, godz. 10.00-13.00, 15.00-18.00
czwartek, 9 maja 2013, godz. 10.00-13.00, godz. 15.00 (wykład podsumowujący)




     Wydarzenie pomyślane zostało jako spotkanie osób zajmujących się szeroko rozumianą edukacja? na scenach lalkowych. W jego program wchodzą warsztaty praktyczne z zakresu pedagogiki teatralnej prowadzone przez Justynę Sobczyk – największą polską specjalistkę z dziedziny edukacji teatralnej, która na podsumowanie działań przedstawi wykład o znaczeniu nowoczesnych form kontaktu teatru z widzami. Wydarzenie będzie również okazją do podsumowania i przedstawienie przebiegu, efektów oraz problemów realizacji projektu Instytutu Teatralnego pt. Teatralny Plac Zabaw Jana Dormana, który prezentowany był m.in. w polskich teatrach lalek (w tym także w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora).

   JUSTYNA SOBCZYK­ Absolwentka Pedagogiki Specjalnej UMK w Toruniu, Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Theaterpädagogik (Pedagogiki Teatru) na berlin?skim Universität der Künste; stypendystka organizacji GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel­ und Osteuropa) oraz DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). W trakcie studiów aktorka alternatywnego teatru Wiczy w Toruniu. Od pięciu lat realizuje program pedagogiki teatralnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (projekty: Szkoła Widzów, TiSZ, TiSZ Anex). Prowadzi Teatr 21 przy Zespole Szkół Społecznych Dac? Szanse? w Warszawie, pracując teatralnie z młodzieżą z Zespołem Downa i Autyzmem. Należy do grupy Latających Animatorów Kultury (współpraca ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Twórczych „ę”), jest założycielką Stowarzyszenia Pedagogów Teatru oraz inicjatorką ogólnopolskiego projektu Teatralne Spięcie.




OTWARCIE WYSTAWY PRAC STUDENTÓW
KATEDRY SCENOGRAFII AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH WE WROCŁAWIU

wtorek, 7 maja 2013, godz. 10.00
Galeria nad Odrą, Ognisko Plastyczne Zespołu Państwowych Placówek Kształcenia Plastycznego im. Jana Cybisa



      W roku akademickim 2011/12 na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa powstała Katedra Scenografii i został uruchomiony nowy Kierunek. Samodzielna Katedra Scenografii w roku akademickim  2013/2014, dzięki utworzeniu na Wydziale AWiW Kierunku Scenografii będzie realizować  własny tryb kształcenia scenografów teatralnych, filmowych, lalkowych.
    W wyniku porozumienia rektorów trzech działających na terenie Wrocławia uczelni artystycznych: Akademii Sztuk Pięknych, Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie – Filia we Wrocławiu i Akademii Muzycznej, Pracownia współpracuje przy powstających spektaklach, produkowanych przez PWST. Dzięki temu studenci mają możliwość realizowania swoich projektów. Dotychczas studenci  zrealizowali scenografie do ok. 40 spektakli, w tym do dyplomów aktorskich i lalkarskich na PWST we Wrocławiu, nie licząc małych etiud semestralnych na Wydziale Reżyserii. W 2011 roku spektakl PWST „Don Juan”, ze scenografią studentów Pracowni Scenografii zakwalifikował się  do zaprezentowania na Międzynarodowym Quadriennale Scenografii w Pradze oraz równolegle pokazania tam ulicznej akcji performerskiej „LOST SUBJECT; Wehikuł Praga – Wrocław”, współrealizowanej ze studentami PWST.
    Prace studentów zostały także zaprezentowane w Centrum Scenografii Polskiej w Katowicach, na  Festiwalu Nowej Scenografii: Scenografia 6D. Sześć wymiarów scenografii.
    Dostrzegając potrzebę rozszerzenia wspólnie podejmowanych działań o możliwość realizacji form filmowych, Trzy Uczelnie Artystyczne Wrocławia wyraziły chęć współpracy z Wrocławską Szkołą Filmową Mastershot. Porozumienie otwiera przed studentami Katedry nowe możliwości poznawania kolejnej specyfiki zawodu – scenografii filmowej.  Pracownia Scenografii Filmowej w Katedrze Scenografii ma szansę na realizacje studenckie w dziedzinie filmu fabularnego, krótkometrażowego, telewizyjnego i dokumentalnego.

   


nasze forum :
Zapraszamy do rozmów na naszym forum.
__ uruchom forum internetowe

nasza ankieta :
Czy podoba Ci się nasz serwis ?
tak bardzo
średnio
nie podoba mi się
__ głosuj __ wyniki
__ zostań sponsorem

__ WAITING FOR THE RAIN - SPEKTAKL W EKO STUDIO
__ MEETING THE ODYSSEY
__ WAITING FOR THE RAIN - spektakl dla dorosłych
__ rejsy/instant performances/warsztaty
__ PROGRAM

Archiwum zdjęć z naszych przedstawień i imprez.

__ otwórz galerię zdjęć

__ LATO W TEATRZE 2014 - informacje
__ LATO W TEATRZE 2014 - blog
__ LATO Z TEATREM - FINAŁ
__ LATO Z TEATREM 2013 - galeria
__ LATO Z TEATREM 2013
__ LwT 2012-informacje
__ LwT 2012-prowadzący
__ LwT 2012-blog
__ LwT 2011-informacje
__ LwT 2011-prowadzący
__ LwT 2011-blog
__ LwT 2010-informacje
__ LwT 2010-prowadzący
__ LwT 2010-blog
__ Lwt 2010-pokaz
__ ARTYSTYCZNE WAKACJE (LwT)
__ galeria fotografii

__ podsumowanie objazdu
__ o programie
__ Światełko
__ blog
__ galeria

__ TEATR. Poczuj to! 2014
__ FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII
__ OFERTA EDUKACYJNA-współpraca z MODN w Opolu
__ WSPÓŁPRACA Z NAUCZYCIELAMI W SEZONIE 2013/2014

__ XXVI OFTL - WERDYKT JURY
__ XXVI OFTL - program
__ XXVI OFTL
__ XXV OFTL-werdykt
__ XXV OFTL-program
__ XXV OFTL
__ XXIV OFTL-werdykt
__ XXIV OFTL-program
__ XXIV OFTL
__ XXIII OFTL-werdykt
__ XXIII OFTL-program
__ XXII OFTL-werdykt


JUBILEUSZ TEATRU
__ informacje i program
__ spektakle
__ sponsorzy
__ patronat medialny
Nasza działalność
__ lekcje teatralne
Plan sceny
__ Plan techniczny
PRZETARGI
__ REGULAMIN KONKURSU NA IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ
__ OGŁOSZENIE O ZAMIARZE SPRZEDAŻY FOTELI TEATRALNYCH
__ OGŁOSZENIE O ZAMIARZE SPRZEDAŻY FOTELI TEATRALNYCH
__ OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
__ OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
__ OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Gadu Gadu: 951848

Wyślij nam swój adres e-mail, aby otrzymywać informacje o wydarzeniach w teatrze :



Aby usunąć swój adres z listy wpisz go w powyższym polu i kliknij tutaj »
strona główna   drukuj stronę   poleć znajomym   mapa witryny

 
(c) copyright by Teatr Lalki i Aktora w Opolu '2014, all rights reserved ... powered and designed by: abgstudio.com